PROJEKT EDUKACYJNY „WODA – NATURALNY SKARB”

2611

Ziemia nie należy do człowieka, człowiek należy do Ziemi. Cokolwiek przydarzy się Ziemi, przydarzy się człowiekowi. Człowiek nie utkał pajęczyny życia – jest on niteczką w tej pajęczynie. Jeżeli niszczy pajęczynę, niszczy samego siebie”

W Szkole Podstawowej nr 105 w Świdnicy odbył się Projekt Edukacyjny „Woda – naturalny skarb”.

W ramach działań edukacyjnych odbyło się wiele działań dydaktycznych we wszystkich klasach.

Dzieci z klas edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyły w:

  • Projekcie Literackim
  • Konkursie Recytatorskim
  • Konkursie Plastycznym
  • Konkursie Ekologiczno – Przyrodniczy

Nagrodzeni w Konkursie Recytatorskim :

Gołembiewska Antonina z klasy I b

Kasińska Zuzia z klasy 0

Martula Michał z klasy I a

Wyróżnienia w Konkursie Recytatorskim:

Kokoszka Alicja z klasy I b

Gorlowski Paweł z klasy I c

Nagrody w Konkursie Plastycznym:

Julia Chmyzińska – klasa 0

Maja Girej – klasy Ia

Julia Wrona – klasy Ib

Jula Górniak –  klasy Ic

Damian Oberman – klasa IIa

Daniel Chojecki – klasa IIb

Lilia Pełka – klasa IIc

Roksana Kowalska – klasa IIIa

Hania Mały – klasa IIIb

Igor Gołaciński – IIIc

Nagrodzeni w Konkursie  Ekologiczno – Przyrodniczym:

Emilia Ćwirko z klasy IIIc

Oskar Warachim z klasy IIIc

Maksymilian Korpas z klasy IVa

Wyróżnieni w Konkursie  Ekologiczno – Przyrodniczym:

Hania Mały z klasy IVb

Michał Lach z klasy IVc

Jakub Szumilas z klasy IIIa

Adam Bajorek z klasy IIIa

W trakcie realizacji projektu dzieci poszukiwały odpowiedzi na interesujące je zagadnienia związane z wodą:

  • obieg wody w przyrodzie,
  • woda w organizmie człowieka
  • sposoby oczyszczania wody,
  • eksperymenty z wodą.

Woda to skarb, niezbędny do istnienia życia na ziemi. Bez niej  żaden organizm na naszej planecie nie mógłby przetrwać. Oceany, rzeki, jeziora oraz inne zbiorniki wodne są domem dla niezliczonej liczby gatunków roślin i zwierząt.

Woda wspomaga życie na wiele sposobów. Zanieczyszczenia wody mają bardzo negatywny wpływ na źródła wody pitnej, rzeki, jeziora oraz oceany na całym świecie. W konsekwencji cierpią ludzie oraz wszystkie inne organizmy zamieszkujące naszą planetę.

Wszystkie te problemy dzięki zainteresowaniom dzieci zostały podjęte i zgłębione na miarę możliwości dzieci. Mali badacze byli tematem bardzo zainteresowani i zaangażowani. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach odbywających się w trakcie projektu. Dzięki swojemu zainteresowaniu poznały właściwości wody w czasie zabaw badawczych, doświadczeń. Dowiedziały się  jak mogą wodę, chronić oszczędzać, używać właściwie – uczyły się odpowiedzialności za środowisko przyrodniczo – społeczne, w którym żyją.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspaniałą zabawę – organizatorzy

Lilianna Brańka – Konicka
Małgorzata Kiszecka – Decowska