WYCIECZKA DO KRAKOWA I OCOWSKIEGO PARKU NARODOWEGO

1113

Czwartek i piątek, 09.09 – 10.09, klasy 8B, 8C i 8D wraz wychowawcami, p. Agnieszką Kuchniak, p. Moniką Mieliwodzką i p. Miłosławą Stec, spędziły na zwiedzaniu malowniczych okolic Doliny Prądnika i Krakowa.

Pierwszego dnia zachwycaliśmy się pięknem przyrody w Ojcowskim Parku Narodowym, spacerowaliśmy po szlakach, podziwialiśmy Zamek na Pieskowej Skale i Maczugę Herkulesa – jest ogromna! Udaliśmy się również do Jaskini Nietoperzowej, która znajduje się w Ojcowie, na Szlaku Orlich Gniazd.

Drugiego dnia zwiedziliśmy dziedziniec zamku na Wawelu oraz krypty, w których mieliśmy okazję poznać historię i kulturę dotyczącą znajdujących się tam grobowców królów Polski. Wizyta na Wawelu nie byłaby kompletna bez wspinaczki na wieżę, w której znajduje się pięciusetletni Dzwon Zygmunta. Po południu wysłuchaliśmy jak zegar w Collegium Maius wygrywa cudowną muzykę, a wokół zegara porusza się pochód figur przedstawiających królową Jadwigę, króla Władysława Jagiełłę, Jana z Kęt, Hugona Kołłątaja i Stanisława ze Skalbmierza. Następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego, gdzie podziwialiśmy piękny, odrestaurowany ołtarz mistrza Wita Stwosza.

Wspólnie spędzony czas upłynął nam bardzo przyjemnie, aż żal było wracać i zostawiać za sobą wszystkie te miejsca.