WYCIECZKA DO ZAMKU GRODNO W ZAGÓRZU ŚLĄSKIM

722

Z okazji Dnia Chłopaka 5 października 2018 roku w ramach integracji międzyszkolnej dwie zaprzyjaźnione klasy ze szkół świdnickich: 2a ze SP nr 105 pod opieką Pań Danuty Mrugały i Ewy Król i 2 b ze SP nr 6 pod opieką Pani Anny Worobiec ponownie spotkały się i wyruszyły na wycieczkę do Zagórza Śląskiego. Głównym jej celem było zwiedzanie Zamku Grodno oraz wyprawa nad Jezioro Bystrzyckie .

Po krótkiej podróży autokarem dotarliśmy do Zagórza Śląskiego. Ruszyliśmy jak prawdziwi turyści szlakiem żółto –niebieskim. Po 30 minutach krótkiej wspinaczki dotarliśmy do Zamku Grodno. Tam czekał na nas przewodnik, który opowiedział historię powstania zamku i interesującą legendę o księżniczce Małgorzacie. Następnie oprowadził nas po ciekawych miejscach tej starej budowli. Na zewnątrz zamku oglądaliśmy armatę, studnię oraz kilkusetletnią lipę sądową (odbywały się pod nią sądy nad poddanymi). Zobaczyliśmy portale, komnaty i ekspozycje poświęcone dawnej sztuce oblężniczej. Największą atrakcją okazało się wspinanie na wieżę widokową po stromych schodach. Opłacało się, bo z góry roztaczał się przepiękny widok na Jezioro Bystrzyckie i pobliskie góry.

Po zwiedzeniu zamczyska i zakupie pamiątek na chłopców czekała miła niespodzianka z okazji Dnia Chłopaka. Oprócz serdecznych życzeń czekały na nich prezenty w postaci notesików i kolorowych piłeczek.

Następnie zeszliśmy szlakiem niebieskim nad Jezioro Bystrzyckie. Tam przy odremontowanym ośrodku rekreacyjno- wypoczynkowym „Wodniak” chwilę odpoczęliśmy. Wszyscy byliśmy zachwyceni przepięknymi widokami. Ogromną frajdę sprawiły nam zabawy w piasku na plaży. Na przystani wśród dwóch statków, które wożą turystów po jeziorze, robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Zadowoleni i pełni emocji wróciliśmy do szkoły.